Our Anniversary

Our Anniversary

Rabu, 21 September 2011

Hikmah: Mungkin...?

Semalam berkesempatan untuk menghadiri bengkel penulisan buku bestseller anjuran opis oleh Bro Zamri Muhamad. Senang sungguh rasanya nak menulis buku lepas attend bengkel ni. Dulu rasa mcm mustahil nak menulis.. dgn adanya teknik Khairy Jamaluddin Kawakita Jiro (KJ), rasanya possible utk menulis buku...

Aku lately rajin menulis... tatau dtg dari mana ... tp menulis artikel2 teknikal yg berkaitan kerja je la... idokle menulis puisi bagai... huhuhu... Lepas tu, ntah mcm mana tergerak hati nak pegi bengkel penulisan tu..

Semalam sebelum tido, aku duk terpikir... kenapa tiba2 aku tersuke nak masak2, tersuke nak menulis.. (cth nye blog ni... kalau dulu jgn harap la nak update blog walopon dh mcm2 jenis blog aku buat dr psl bowling,, hartanah... etc..) Adakah ini sekadar hobi baru atau ada udang di sebalik maggi Allah ada plan untuk aku yg aku tak terpikir lagi??

Setiap hari aku berdoa lepas solat agar Allah murahkan rezeki aku dan asben dr segi financial dan rezeki anak... Adakah minat2 yg baru tercetus ni jalan2 yg Allah tunjukkan untuk rezeki2 lain? Adakah mungkin rancangan Allah untuk financial freedom aku bukanlah dlm bidang hartanah (ye.. aku minat hartanah sejak beli rumah... tp ongkos tak ckp utk tambah pelaburan baru) tapi dlm bidang penulisan/bidang masakan?

Mungkin kalau ada baby, aku kurang masa nak start menulis... mungkin kalau ada baby, aku mmg takkan rajin la nak memasak... Mungkin kalau ade baby, aku start menulis lepas tu tak jaga baby sgt.. then bonding antara ibu dan baby kurang.. then after effect smp beso... anak ku nanti jadi tak rapat dgn ibunye.. then terjebak dgn gejala sosial (nauzubillah...) Mungkin.... Entah lah...


Aku tau... Allah knows what's best for us. Ya Allah, permudahkanlah perjalanan hambamu ini dalam mencapai apa yg dicitakan (anak dan financial freedom). Amin..

4 ulasan:

  1. Ya..Allah mmg tahu apa terbaik utk kita. :))

    Salam perkenalan dari Kekda :))

    BalasPadam
  2. salam perkenalan kekda.. selalu jd silent reader je hihihi

    BalasPadam
  3. Allah lebih tau apa yg terbaik untuk hamba-Nya.. yakin bahawa segalanya telah ditetapkan oleh Allah..

    salam kenal dr zana..

    BalasPadam
  4. insyaAllah.. selamat berkenalan zana :)

    BalasPadam