Our Anniversary

Our Anniversary

Selasa, 20 Mac 2012

6 telur mcm pau

Semalam buat ultrasound lagi skali utk chk progress telur. Alhamdulillah... ade 6 telur yg bulat mcm pau :) Dr.H bg greenlite utk proceed ngan IUI esok... Doc ckp gak ade cyst tp tak perlu risau sbb kalau period, dia akan turun skali dgn darah period. Kalau conceived, cyst tu akan mengecut. Jarang2 la cyst tu jadi teruk. Aku cuak skit tp tgk doc rilek je, aku pon pasrah je la... Masa jumpe nurse, aku dgn gatalnye tanye (walopon dh tau jawapan), selalu brape kali buat IUI baru conceived. Nurse tu dgn jujurnya jawab... biase 2-3 kali baru conceived. tapi aku tak tergezut or sedey sbb mmg from pembacaan, IUI success rate hanya 20%... tapi doa2 semoga aku termasuk kategori 20% tu ... huhu...

So, homework semalam adalah cucuk pregnyl pukul 8 pm semalam... Pregnyl nye botol tak secanggih botol gonal-f. Ade ke kene patahkan botol kaca tu (Walopon botol cinonet mcm tutup pen.. tp still kaca kot). Dek kerana tak cukup terer, aku telah terhancurkan bhg atas tutup botol yg contains air.. patut patah 2 je utk bukak botol tu...  aku doa byk2 habuk2 kaca tu tak masuk dlm air tu.. sbb air tu nanti campur dlm ubat.. :(

Apepon, walopon cuak semalam, berjaya jugak suntik pregnyl kat perut regardless ade habuk kaca ke tak.. aku pasrah... :( .. pregnyl ni di inject utk pecahkan telur dlm masa 36 jam.. so that by the time aku buat IUI esok, telur2 tu dah ready utk disenyawa...  Asben pon tgh prepare ape2 yg patut utk proses "derma" esok :) (lubricant, ipad, towel.. check! hehe.. kalau tak berjaye gak, terpakse aku pi tolong mane yg patut.. kuikuikui)

Hari ni nak call mama ngan mak mertua bgtau esok nak buat IUI.. mintak doa byk2 supaya dorang dpt cucu... 

Perasaan aku? ntah la... aku tak nak over confident sbb takut frust .. cuma aku try tambahkan doa + solat hajat + visualize dlm kepala ni sperm2 berkejaran ke ovum & berjaya penetrate ovum tu.. huhuhu.. konon2 nak aktipkan minda separuh sedar la gitu... hehehe...

Semoga ada rezeki hari esok. Amin...



7 ulasan:

  1. wahhh... 6 tu.. mau leh dpt kembar ni... wish u all the best ya? InsyaAllah, mudah2an dengan IUI ni awak berjaya... Saya doakan semuanya di permudahkan oleh ALLAH SWT...amin... ;)

    BalasPadam
    Balasan
    1. time kasih puan K... aminnnnnnn :) terharu....

      Padam
  2. insyaAllah, aminnnnnn semoga dipermudah kan segala urusan =)

    BalasPadam